تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
بنشین لحظه ای ، رو در روی من...


امروز یه چیزایی میشنیدم که شاخ و دم و عاج و خرطوم درآوردم ! 

۱۳ به در که خونه خاله ام مهمون بودیم ، دوستامون همه بودن ، اغلب ازدواج کرده بودن و من چون دو سال بود ندیده بودمشون کلی خوشحال شدم و خوش و بش و مبارک باد و ... 

کنار یکی از دوستامون نشسته بودم ، آمار میداد که کی با چه کسی ازدواج کرده و چیکاره ان و اینا ! یعنی همه ی پسرهامون با یه عده دختر مال ناکجا آباد و اوضاع خراب ازدواج کرده بودن و دخترها هم دقیقا با پسرهای خیلی سطح پایین و ... نسبت به خودشون ... 

خیلی متعجب شدم ، به دوستم گفتم ، اخه مگه میشه!

من دانشجو پزشکی ، خونواده دار ، خودمم حالا قیافه ام بدک نیست ، نصف خواستگارام چرت و پرت :/ اینا چجوری همچین شوهرهایی کردن اخه، نه تحصیلات؛ نه خانواده ! فقط موی بلند و ناخن ۳ متری و لخت  !!!

قسم میخورد که باور کن اون فلانی که میبینی ، باباش اعدامیه ! تازه فهمیدیم ! اصلا نفهمیدیم اینا از کجا خودشون رو جا دادن تو مهمونی ها و جمع های ما ، پسرا و دخترامون رو خر کردن ! 

خر کردن دختر برام خیلی قابل هضمه تا خر کردن پسر ! 

که بعد فهمیدم پسرا بر خلاف تصورم خیلی زودتر از اینها خر میشن ! 

نمونه اش امروز که از حرف بچه ها شاخ و دم و عاج درآوردم،  فهمیدم یکی از دخترامون که الان ازدواج کرده و یه شهر دیگه ااس و چقدر خوشگله ، چقددددر با پسر ها رابطه داشته ! :/ رابطه نه رابطه ی چت و تلفن و یه پیتزا و قهوه خوردن ها ! رابطه! 

اینم یکی دو نفر تعریف نمیکردن که ، ۵ نفر ادم نشسته بودن میگفتن حتی عکسهاشم نشون میداده با پارتنر"هاش" ! :/ 

بعد رفته شهر خودشون ، مخ یه پسر توپ رو زده و چند وقت پیشم که ازدواج کردن... 

و از این نمونه دخترها چند نفر رو گفتن و داستان هایی گفتن که اگر فقط یه نفر میگفت ، میگفتم دروغه ؛ ولی ۵ نفر شاهد عینی ماجراها و اتفاقات بودن ! 

چقدر دخترهایی که راااحت هر روز تن به ارتباط با یکی میدن ! 

طرف پا میشه میره دم بنگاه آمار صاحبش رو در میاره میبینه پسر خوشتیپ پولداره ، بعد به بهونه خونه گرفتن میره مخ پسره رو میزنه و دیگه هرشب خونه پسره اس :/ تااازه همزمان یه دوست پسر دیگه هم داشته ! :/ تهشم راااحت با یکی بهتر اگه یافت ازدواج میکنه :/


+نمیدونم بگم مراقب دخترهاتون باشین ، مراقب پسرهاتون باشین.... نمیدونم چی بگم واقعا ... 

ولی اوضاع خیلی خیلی خراب تر از اون چیزیه که فکرش رو میکنیم .... 

بیخود نیست اینقدر آمار طلاق بالاست :/ 

 


دلژین ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۵۸ ۳۲ ۵۷۷

نظرات (۳۲)

  • جناب قدح
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۵:۰۶
    سلام
    بله ... متاسفانه اوضاع خیلی خرابه !
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۵:۱۴
      خیلی ! 
      تازه این نوشته کاملا تحریف و خلاصه و سربسته اس! اگر میخواستم عین چیزهایی که گفتن رو بگم احتمالا فیلتر میشدم  !
  • سعیده
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۵:۱۸
    سلام مریم جان خوبی؟با تاخیر سال نو مبارک 
    راستش من دیشب وبلاگتو پیدا کردم خیییلی خوبه خییییلی 
    راستش چند تا سوال برام پیش اومد اگه طولانی شد ببخشید 
    اینکه آیا تو اول مهندسی خوندی؟
    و اینکه حقوق دوران انترنی چقدره؟تو مناطق محروم 
    و اینکه تو پزشکی همه خواستگارات پزشکن ؟مثلا اینکه تا حالا خواستگار پزشک زیاد داشتی ؟
    شاید سوالام شخصی باشه ولی دارم وبلاگتو میخونم اینا برام پیش اومد 

    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۵:۲۳
      سلام سلام 
      خوش اومدی 
      ۱/خیر همون اول از مهندسی انصراف دادم :) مدرک و سواد مهندسیم صفر :)) 
      ۲/والا دوره انترنی محروم نداره اصلا ! دانشکده های پزشکی در مناطق محروم نیستن و همه در مناطق خوبن ، فکر میکنم سراسری ها یه چیز حدود ۷۰۰ باشه ! اطلاع ندارم دقیق! متاهل هاشون کمی بیشتره! آزاد ها هم میگن همین حدود رو از شهریه اشون کم میکنن :) 
      ۳/نهههه! من فقط یه دونه خواستگار پزشک داشتم که باهاش خودن حرف زدم ، یک یا دوتاهم مامانم اینا میدونن که خودشون رد کردن ؛ باقی همه غیر پزشک بودن :) البته تعداد زیادم نبودن :)) 

  • سعیده
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۵:۳۲
    مرسی عزیزم از خوشامد گوییت 
    والا نمیدونم از کجا شرو کنم بگم ولی میخواستم اگه بشه یکم راهنماییم کنی به عنوان خواهر بزرگتر فک کنم از من بزرگتر باشی راستی متولد چندی ؟😂😂😂فضول خانم وارد میشود 
    والا راستش من واقعا نمیدونم هدفم از زندگی چیه اصلا نمیدونم میخوام با آیندم چیکار کنم فقط دارم عمرمو پشت کنکور تلف میکنم با عرض معذرت سومین ساله و به قول خودت هیچی هم هی نخوندم ،الان نمیدونم چیکار کنم اصلا چه رشته ای برام خوبه؟به نظرت کدوم پیرا پزشکی خیلی توبه و باهاش میشه پولدار شد؟به ترتیب بگی ممنونم 
    یا اون دوستت که گفتی تربیت معلم بوده اومده پزشکی چرا گفته معلمی بهتره ؟واقعا معلمی توبه؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۵:۴۲
      خب سعیده جون 
      میدونی هر کس از نگاه خودش زندگی رو میبینه 
      به نظرم با مشاور حرف بزن 
      پیرا پزشکی هایی که خوبن برا درآمد ، من فیزیوتراپی رو میشناسم ... 
      میتونی بری از کسایی که تو رشته های دیگه خوندن هم بپرسی ... علوم آزمایشگاهیم فکر میکنم خوبه از نظر درآمدی ! اما این فقط فکر منه و باید بری از خود این افراد تحقیق کنی :)
      ببین از خیلی راه ها میشه پول درآورد ؛ لزوما رشته نیست ... 
      ببین چی میخوای ...
      پول میخوای ، صرفا مدرک میخوای ...
      بعد از یه متبحر مشاوره بگیر که کدوم رشته بهتره بزنی ...
      برای پول که به پزشکی فکر نکن ! موهات که سفید شد ایشالا یه پولیم گیرت میاد ولی پدرتم دراومده :) 
      مهم اینه با خودت بشینی بی رودر واسی فکر کنی 
      بگی خب من مثلا صرفا مبخوام یه مدرکی داشته باشم 
      یا صرفا دنبال پولم 
      یا نه دلم میخواد مثلا ازدواج کنم  
      و هزار چیز دیگه که خودت مشخص میکنی 
      بعد بر اون اساس تصمیم بگیر 
      +قطعا معلمی تو کشور ما اونقدر حقوق و ... نداره ولی برای خانم ها به نظرم شغل خوبیه اگر علاقه مند باشن ... 
      اینکه چرا گفته معلمی بهتره ، اونم دقیقا از دیدگاه خودش حرف زده ! شاید الان یکی بیاد بگه نههه معلمی بدتره... 
      خلاصه اگر درس خون نیستی و حال خوندن نداری ، دیوونه ای مگه هعی بشینی کنج خونه ! بزن یه رشته ای تو شهر خودت ، متناسب با اهدافی که بهشون فکر میکنی :) 
      +من متولد ۷۱ هستم :) 
  • مستر صفری
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۵:۵۱
    بله، همین مورد است که من به عشق و عاشقی تو یه نگاه ایمان ندارم
    و خودم را زیاد بازیچه دختران و بالعکس قرار نمیدهم.
    و کلاا این رابطه بین پسرها و دخترها از راه غیر شرع مایه ننگ خونوادشونه:(
    و ادم باید با هم سطح خودش ازدواج کنه!
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۶:۱۳
      عشق در یک نگاه ؟؟؟ :)) در کتاب ها و افسانه هاست 
      اینایی که الان هست منفعت در یک نگاهه 
      هوس در یک نگاهه ...
      +کاش فقط مایه ی ننگ بود... 
      +کار خوبی میکنین :) باید احتیاط کرد 
      +بعله به شدت این جریان مهمه که شخص با هم سطح خودش ازدواج کنه 
  • علی ابن الرضا
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۶:۰۰
    والا هیچ سکوت باید کرد
    اون جمله آخر آخریه رو خیلی قبول دارم
    متاسفانه همینطوره حالا البته پشت سر مردم حرف زدن هم خوب نیست ولی در کل بی حیایی زیاد شده..
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۶:۱۳
      سکوت خالی ؟ 
      نمیشه سکوت کرد...
      به نطرم باید همه رو آگاه کرد...
      خیلی ها از سر ناآگاهی به این راه ها کشیده میشن ...
      واقعا یه عده نمیدونن چی داره میگذره ... 
      تازه اینهایی که من به شما گفتم تو وب توجه کنین قشر تحصیل کرده ی جامعه رو مثلا شامل میشه که این مدلی گول میخورن و گول میزنن! دیگه ببینین تو بقیه ی قشر ها چه خبر میتونه باشه... 
      خیلی ها فکر میکنن هیچ خبری نیست و همه چیز امن و امان و...
  • لیمو جیم
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۶:۱۸
    منم خیلی وقته شاخام در اومده :-)) الان دیگه هرچی بشنوم برام کاملا عادیه! در این حد 
    به هیشکی نمیشه اعتماد کرد اصن , دید منفی حتی به ازدواج دیگه
    به کجا چنین شتابان
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۱۶:۲۶
      والا من برام عادی نمیشه لیمو :( 
      واقعا تو بهت میرم... تعجب میکنم... 
      انگار ادمها گم کردن خودشون رو ! 
  • امیر
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۶:۳۸
    خانم دکتر من نظرم اینه که هر گودزیلایی مثل کسایی که شرح حالشون را نوشتید اکثرا و معمولا جذب گودزیلایی مثل خودشون میشوند و از لحاظ رفتاری و فکری قطعا مثل هم هستند که به هم جذب شدند.در قران هم بااین مضمون هست که ادم پاک با مثل خودش ازدواج خواهد کرد.
    خانم دکتر به اوصاف موی بلند و ناخن ۳متری و لخت ،صفت زیر و بالای ابرو ورداشته راهم بهتر بود اضافه میکردید.
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۱۴
      این که ادم ها با شبیه خودشون میرن شکی نیست 
      ولی تعجب من بیشتر از ظاهر امر هست 
      خیلی متعجب میشم که پسری که پولداره ، فقط یکی از ماشین های زیر پاش پورشه اس،باباش فلان کسکه ، گول یه دختر پایین شهری بابا اعدامی رو بخوره ! فقط صرفا و صرفا از نظر ظاهری میگم!  شاید باطنی جفتشون مثل هم باشن ؛ اما ظاهره خیلیییی ناهماهنگه ! 
  • ح. شریفی
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۷:۰۱
    حقیقته. چنین چیزهای وجود دارن و نباید تعجب کرد
    موندم ایراد کار کجاست. کم توجهی خانواده به فرزنده یا اینکه فرزند ناخلفه.
    فقط باید خدا به داده ما برسه و گرنه هیچ
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۱۶
      من هربااار تعجب میکنم و پشتش عمیقا به فکر فرو میرم ! 
      من به دو نتیجه رسیدم ... دو طیف وجود داره ، آزادی بیش از حد و سخت گیری بیش از حد ... هر دو دسته از دخترهای خانواده های اینچنینی ، به قهقرا رفتن به معنای تمام... 

  • لیمو جیم
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۷:۱۲
    واسه من دلیلش این بود که توی مدرسه خیلیها چادری و مذهبی و قران به دست  بودن و من اصلا فکر میکردم نمیدونن پسر چیییه! بعد گندش در میومد من هنننگ میکردم
    همه چیز در یک لحظه برام رنگ میباخت
    یا کسی که کاااملا توی خونه محدود بود مریم , گوشی نداشت!! یهو میدیدی طرف نفوذ کرده توی خوونههه!! 
    دیگه جایی برای تعجب نیست :-( اینا از نظر من غیرممکن بود!بس دیدم عادی شد
    واقعا چه جاذبه ایه , مسخره ست.به چه قیمت
    گم کردن و ارزشها رنگ باختن
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۱۹
      این تناقض دقیقا خیلی زیاده 
      و دقیقا تو کامنت های قبل گفتم ، محدودیت زیاد به ناکجا آباد میبره دخترها رو 
      دقیقا ۳ تاشون جلو چشممن ، یکیشون حشیشی شده و الکلی و ... 
      و از اون طرف باز آزادی بیش از حد هم همین نتیجه رو داره
  • هانیه
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۷:۲۱
    سلام دکتر جان 
    شما الان طرح میگذرونین ؟ورودی چه سالی هستین ؟
    خوشبحالتون من دانشجو برق و دریغ از آینده روشن !!!
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۲۰
      سلام ! خیر ، آخرهای استاژریمه :) 
      ورودی ۹۱
      +انشاءالله که آینده ی خیلی خوبی پیش روتونه
  • لوسی می
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۷:۴۲
    دیروز اتفاقا داشتم فکر میکردم چه کار باید کرد که بچه هام از این اتفاقا مصون باشن؟
    فکر میکنم تنها راهی که باعث میشه بتونی بچه تو با خیال راحت بفرستی یه شهر دیگه اینه که به دو تا صلاح مجهزش کنی، یکی ایمان و اعتقاد به اینکه در هر شرایطی خدایی هست که تو رو می بینه و دیگری سلاح عقل که احتیاط در هر کاری رو مقدمه ی رفتارهاش کنه حتی در کارهای مشروع و عرف.
    حالا چطوری باید بچه رو مجهز به این دو سلاح کرد؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۳۲
      میدونی لوسی 
      من ۹۹ درصد چیزها رو اینجا تعریف نکردم ! همه اش رو هم سانسور کردم واقعا... بشینم از اول تا اخر بهتون بگم ، میزنین تو سر و کله خودتون از این همه اتفاقات وحشتناک...
      چیزی که تجربه ی شخصیمه در این سالها نسبت به دخترهایی که به این راه ها کشیده میشن ، دو چیز کلیه ، یکی سخت گیری های بیش از اندازه که سه نمونه ی زنده اش جلو چشممن که دقیییقا یک مسیر و سیر رو طی کردن و به این جاها رسیدن ...در حدی که یکیشون شده حشیشی و الکلی و... 
      و دیگری ازادی بیش از حد و کنترل ۰ درصد ... 
      من چیزی که برای خودم وجود داشت یک ازادی کنترل شده بود ... 
      در عین حال که آزادم ، کاملا تحت کنترلم‌... 
      و نکته دیگه اینکه من قبل اومدنم به دانشگاه مامانم خصوصا کم کم چشم و گوشم رو باز کرد ... خیلی چیزها و مسائل رو من آگاهی داشتم وقتی اومدم که میدیدم واقعا بچه ها ندارن ... 
      مثلا الان یه پسری بیاد بخواد مخ من رو بزنه ؛ من سلام اول رو بگه میفهمم میخواد چیکار کنه لوسی ... ولی یه سری از دخترهامون واااااقعاااا نمیفهمن !!!! 
      پسره همین چند روز پیش که کشیک اورژانس بودیم ، اومد هعی به من میگفت خانم دکتر علائم حیاتی مریص ها رو بگیر ، خانم دکتر فلان کار رو بکن ، دفعه دوم که اصلا حرف زد گفت فلان کار رو انجام بده شاخک هام جنبید که این چرا فقط داره به من میگه ، چرا به بانو نمیگه ، چرا به اون دوستم نمیگه ، ته ذهنم آلارم زد که اهااان میخواد مخ بزنه ! پشت بندش اومد گفت شماره من رو بزن تو گوشیت من میرم ، مریض اومد بهم خبر بده ، زدم شماره رو تو گوشیم ، گفت زنگ بزنین شماره اتون بیفته من بفهمم شمایی جواب بدم ! خیلی ریلکس گفتم نیازی نیست من خط ۰۹۱۲ کد ۴ ام ! 
      پشت بندشم مریض اومد منم زنگ نزدم گفتم یادم رفت ! 
      حالا اگه یه دختر ساده جای من بود ، زنگ زده بود و الان کلی ماجرا شروع شده بود و پسره هم کافیه بفهمه این ساده اس و دِ برو که رفتیم ! 
      به نظرم باید یک ازادی کنترل شده به همراه اموزش های غیر مستقیم به بچه ها داد ... ناخودآگاه مجهز میشن به اون عقل و احتیاطه 
      اون وسط خطا هم میکنن قطعا و نحوه ی برخورد با خطاشون خیلییی مهمه ... 
  • جانان
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۷:۴۲
    من خیلی وقته از خواننده اای وبلاگتونم خیلی خوب مینویسید خیلی دوستانه تبریک میگم بابت قلم سبکتون که اینقدر به دل میشینه 
    راستش واقعا براتون خوشحالم که دوستی مثل بانو دارین !!حسودیم شد 
    میتونم بپرسم همسر دوستتون بانو چیکارس ؟اخه منم به تازگی یه خواستگار پزشک دارم پزشک عمومیه خواستم ببینم که همیشه پزشکیا با هم ازدواج میکنن یا نه میشه که رشته هاشون یکی نباشه من معلمم . تربیت معلم رفتم الان یکم استرس دارم گفتم بپرسم ببینم که شما کسایی میشناسین که اقا پزشک و خانم یه رشته دیگه یا برعکس خانم پزشک اقا یه رشته دیگه ؟
    من فوق مدیرت آموزشی دارم معلم ابتدایی 
    مرسی بابت راهنماییتون 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۰
      سلام 
      خیلی ممنونم 
      نظر لطف شماست ... 
      اره خداروشکر که دوستی مثل بانو هست... خدا قسمت همه بکنه... 
      +همسرشون پزشکن ... 
      +من به جز بانو باقی همکلاسیام که ازدواج کردن با غیر پزشک بوده ...
      اصلا ربطی نداره که مرد پزشکه زنشم پزشک باشه و ... 
      ولی طبعا دو نفر پزشک بیشتر همدیگر رو درک مبکنن ... 
      اما این درک هم باز به شعور و فهم طرف برمیگرده ... یه موقع میبینی طرف خودشم پزشکه ، زنشم پزشکه اما باز درک نمیکنه همسرش رو ... 
      چرا نمیشه که رشته ها یکی نباشه ؟ شما معلم و فرهنگی، ایشون هم پزشک... 
      به شغل ربطی نداره واقعا... کامل بستگی به خودتون و تفاهم و درک متقابل داره... 
      اگر از نظر فرهنگی ؛ مالی ؛ عقیدتی ؛ خانوادگی به هم نزدیکین و بعد دو نفر با هم تفاهم دارین ، از نطر شعلی من هیییچ مشکلی نمیبینم که اتفاقا به نظرم خیلی هم خوبه :) 
  • امیر
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۸:۰۳
    ببخشید تو چه دورانی از پزشکی هستید؟ 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۰
      اخر استاژریم هست :) 
  • فاطمه
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۸:۱۸
    خدا به بچه های ما رحم کنه .
    من به شخصه با همسرم مشکلی ندارم اما گاهی واقعا از طرز تفکر خودش به خصوص خونوادش شاخام درمیاد که اینقدر قدیمیه .
    فکر کن من فرزند اولم همسرم أخرین فرزند از نه تا بچه .
    وقتی مادر شوهرت جای مادر بزرگت باشه فکر کن چی میشه. 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۱
      ایشالا که سلامت باشین 
      کنار همسزتون خوب و خوش باشین ؛ باقی مسائل زیاد دیگه مهم نییست
  • جیک جیکی
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۱۹:۲۹
    به قول مامانبزرگم نمیدونم چرا خدا نمیاد پایین بزنه تو دهنشون :D:D:D:D:D:D:D

    تاسف اوره
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۲
      الهی :))))
      خیلی ترسناک و ناراحت کننده اس
  • روشن شدگی
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۲۰:۰۶
    همکارانم مدام به من گیر میدن چرا ازدواج نمی‌کنی و هی یه دختر رو به من پیشنهاد میدن، مثلا یکی رو بهم پیشنهاد کردن و تا دو ماه درگوشم می‌خوندند که دختر خوبیه، ولی من فقط با حرف قانع نمیشم، رفتارهای طرف رو زیر نظر می‌گیرم و آخرش به نتیجه می‌رسم که نه، اصلا کیس خوبی برای من نیست. نه طرز فکرش مناسبه و نه اخلاق و رفتارش. و نمی‌دونم چرا اینقدر ازش تعریف می‌کنند. به نظرم چون ظاهر رفتارش رو می‌بینند. و می خوان به من کمک کنند که صرفا مجرد نمونم! ولی من پیچش مو رو می‌بینم.
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۳
      انشاءالله که اونی که میخواین سر راهتو ن قرار بگیره و خوشبخت بشین ...
  • سویل :)
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۲۰:۱۵
    منم شاخ درمیارم از شنیدن این چیزا ...
    با اینکه خیلی شنیدم ولی هنوز قبح کار تو ذهنم هست و عادی نمیشه...

    خیلی بد شده متاسفانه ، خیلی ، به نظرم خیلی از جاها هم مقصر دخترا هستن متاسفانه ... :(
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۴
      دقیقا...
      متاسفانه دو جنسمقصرن و بعضی جاها دخترها بیشتر و بعصی جاها پسرها... 
  • سپیده
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۲۱:۵۸
    سلام خانم دکتر جان
    واقعا خیلی وضع خرابه ،من از الان نگران آینده دخترهام هستم 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۴۶
      سلااام
      ایشالا که به سلامتی بزرگ میشن و یه اینده ی بی دغدغه و روشن دارن 😍
  • فاطمه
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۲۲:۰۱
    نمی دونم چرا فکر می نم قبلا یه چیزایی که از فامیلا گفتی این تو ذهنمه که بین جونای فامیلتون فقط تو دانشگاه رفتی بقیه رفتن دنبال کار و پول و در کنارش دوستی های دختر پسری و مسافرت مشروب و... شاید اشتباه میکنم. ولی با ذهنیتی که دارم فکر کردم خوب این که این جور همسر داشته باشن چیش عجیبه! 
    حالا کاری ندارم ولی من اعتقاد دارم تو امر ازدواج مگر در موارد خیلی استثنا هرکس مثل خودش گیرش میاد. شاهد مثال هم ایات قران که الطیبین لطیبات و اینها هم صحبتهای مفصل روانشناسا درباره جذب نیروها در ازدواج و هم اصلا مولا جان که می فرمایدنوریان مر نوریان را طالبند و ناریان مر ناریان را جاذبند
    مطمئن باش اون دختر پسرایی که به نظرت گول خوردن خودشون یه جای کارشون میلنگه.
    • author avatar
      دلژین
      ۲۳ فروردين ۹۷، ۲۳:۵۰
      خب یه نکته بگم اینا فامیل نیستن اغلب دوستن ‌‌... دوستهای خونوادگی بدون نسبت خونی :) 
      اره اغلب همین طوره 
      ولی چیزی که برام تعجب آوره ، همون فقط ظاهر امر ! مثلا این پسری که میگم پورشه زیر پاشه ، خودش دکترای فیزیک داره استثنائا بین بقیه که دانشگاه نرفتن، یه پدر سرشناس داره ... اونوقت زنش ، از پایین شهر ، بابا اعدامی ! 
      قطعا هزار جااای کارشون میلنگه 
      من خودم میدونم پسره چققدر روابط نامشروع داشته ...
      ولی خدایی دیگه پدر اعدامی 
      دختر فقیر 
      با پسر با همچین پدری و همچین مال و منالی ! 
      نمیدونم.... 
      در عین حال حرف شما رو کااااااملاااا قبول دارم
  • "حانیه :)"
    پنجشنبه ۲۳ فروردين ۹۷ , ۲۳:۵۶
    یا خود خدا 0_o
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۰۶:۳۰
      :/ تازه همه اش سانسور شده
  • نادیا
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۰۱:۱۰
    اتفاقا اینایی که روابط متعدد دارن ، واقعا یاد می گیرن چطور مخ بزنن . کلا چه قشر تحصیلکرده چه تحصیل نکرده ، دنبال یه همسر بالاتر از خودشونن . و اونایی که احتمال گول خوردنشون هست ، ما هستیم که کمتر توی این روابط بودیم ! وکلا نمیدونیم خیلی چیزا رو . 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۰۶:۲۹
      خیلی واردن نادیا... 
      خیلی... 
      الان پسرای خود کلاس ما همه دنبال مخ زدن ؛ بگردن ببینن کدوم دختره پولدارتره و بهتره مخش رو بزنن ... 
      دخترا هم همین طور ... 
      واقعا دیروز یه چیزایی متوجه شدم که هنوز سرم درد میکنه !
  • صبا
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۰۱:۱۶
    سلام روز بخیر
    خواننده همیشگیتون هستم:)
    تا حدودی با حرفاتون  موافقم ولی اینکه میگید دختره "بابا اعدامیه" به نظرتون حرف درستیه؟ میشه کسی که باباش, به هر دلیل عمدی یا غیر عمدی, محکوم به اعدام شده رو, با کسی که به انتخاب خودش هرشب خونه یه پسره مقایسه کرد؟

    این مورد شما رو نمیدونم, ولی فرض کنین یه دختر تحصیل کرده, با سواد, با فرهنگ و... داریم و پدرش توی دعوایی چیزی, مرتکب قتل و محکوم به اعدام میشه. یا نه, باباش کیلو کیلو مواد میفروخته و محکوم به اعدامه, ولی دختره همیشه بخاطر کار باباش ناراحت بوده و سعی کرده خودشو بکشه بالا و خوب زندگی کنه,  حالا این دختر دیگه باید از زندگی بیفته و یه آدم کم ارزش محسوب شه؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۰۶:۲۵
      سلام 
      من تو کامنت ها هم گفتم فقط و فقط ظاهر امر رو دارم قیاس میکنم ، قطعا باطن امر متفاوته 
      ولی در این موردی که تو گفتی ...
      من یه سوال از تو که دختری دارم ... اگر پسری بیاد خواستگاری تو ، تو که پدر و مادر درستی داری ، هیچ وقت خلافی مرتکب نشدن ، پسره پدرش محکوم به اعدام باشه ، واکنش پدر تو چیه ؟ 
      میشینه میگه بیا عزیزم حالا اعدامه به حاطر یه بزن بزن تو دعوا بوده ؛ اشکال نداره که ؛ دخترم دو دستی خدمت شما ؟ 
      اینی که میگی فرض کنیم خیلی مورد کمیه ... این اتفاق ممکنه برای هرکسی بیفته اما خود تو حاضری با خانواده ای وصلت کنی که پدره دعوا میکنه و میزنه یه آدم رو میکشه و بعد هم اعدام میشه ؟ 
      حس نمیکنی ممکنه اون خشم و عدم کنترلی که پدر داشته ؛ به فرزندش منتقل شده باشه ؟ (ما خشم آنی داریم ولی همون خشم آنی از تلنبار شدن خشم های فرو خورده و عدم توانایی کنترلشون نشات میگیره صبا)
      قتله ها ؟؟ حالا چه تو دعوا کنی دوستت رو هل بدی بیفته زمین چه چاقو دستت بگیری تو دعوا بکنی تو شکمش ! در هر دو صورت قتله ... آدمیه که مشخصه قادر به کنترل خشم خودش نیست ! 
      از کجا معلوم بچه هاش هم این طوری نباشن؟ 
      این که میگن بچه رو باید از پدر و مادر جدا دونست چون ممکنه بچه متفاوت باشه ، با این همه موردی که من دیدم ، اصلاااااا قبول ندارم  .... بچه ها به شدت به خانواده های خودشون شبیهن صبا ... 
      اینم بهت بگم کسی که خانواده اش معتاد بوده ، باباش مواد فروش بوده ، هرچقدرم ناراحت باشه از اوضاعی که داره ؛ در یک محیط مریض بزرگ شده ... محیطی که قطعا دست خودش نبوده ، اما متاسفانه بی تاثیر نیست :) نمیخوام بگم این آدم بی ارزشه ؛ به درد نمیخوره ! نه من حرفم اینه که کبوتر با کبوتر و باز با باز ! خانواده در امر ازدواج خیلی مهمه که شبیه به هم باشن صبا جان ... 
      تو میتونی با یه پسر به ظاهر خوب که باباش معتاد و مواد فروش بوده ، ازدواج کنی ؟ 
      پدرت که همیشه ادم درستکاری بوده ، مادرت که همیشه درستکار بوده ، میتونن قبول کنن که دخترشون رو بسپرن به دست کسی که خانواده ی از هم گسیخته و مشکل داری داره ؟ 
      واقعیت امر اینه که نه نمیشه ...

  • صبا
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۰۸:۵۰
    بله درست میگین, بچه ها از خانواده جدا نیستن اصلا و ابدا.

    اما اینکه یه "صفت" درست کنیم به اسم "بابا اعدامی" و بچسبونیمش به یکی, در حدی که اگه شنیدیم یه نفر با داشتن همچین صفتی ازدواج خوب کرده, کلی براش تعجب کنیم، به نظرم خیلب خیلی عجیب و دور از انصافه. صفر و یکیه.
    این آدم هم مثل خیلی آدمای دیگه که ضعف های حساس دارن, یه ضعفی توی زندگیش داره, با این تفاوت که ضعف این تابو شده. و به نظرم اگه سایر صفاتش خوب باشه, میشه مفصل باهاش بری پیش یه روانشناس خبره تا معلوم شه که خشم فرو خورده یا هر مشکل و اختلال شخصیتی دیگه داره یا سالمه و لایق زندگی خوب :)
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۰۹:۴۵
      اینی که میگی خیلی رویاییه صبا :) 
      باز دارم میگم خونواده ها باید شبیه هم باشن صبا :) 
      امکان نداره کسی که خانواده اش معتاده ، کسی که مشکلات این چنینی داره در خانواده بدون مشکلات روان باشه !امکاااان نداره ! ماهایی که تو خونواده های سالمیم هزار مشکل و عقده و ... داریم قربونت ! چه برسه به این دسته :)
      بابا اصلا همه اینها جدااا ! بحث بحث شبیه بودنه اس ! نمیشه ‌... از پایه و اساااس غلطه این مدل ازدواج ها ! نه فقط صرفا فقط اعدامی بودن کس و کار طرف ! صفت هم کفو نبودنه این :) 
      این ضعفی که تو میگی برای ازدواج یه ضعف جزیی نیست ‌... اساسیه صبا ‌‌‌‌.... خیلی اساسی ‌..‌.. ضعف ظاهر نیست بگیم بزکش میکنیم درست میشه ، ضعف بداخلاقی نیست بگیم روش کار میکنه درست میشه ! ضعف یه بنیانه ‌... 
      تو داری دلی و احساسی نگاه میکنی، قشنگ میفهمم چی میگی صبا! تو دلت میگی خب بابا اینم آدمه ، گناه داره، چرا انگ بابا اعدامی بخوره، چرا انگ بابا معتاد بخوره ، اره احساسی درسته ... ولی عقلی این ازدواج ها از اساس غلطه :) 
      این که ادمی باشی که بخوای معنای خوشبختی رو بذاری ازدواج با آدمهایی که از خودت یه سر و گردن از هر لحاظی بالاترن ، اشتباهه ...
      اصلا فکر کردی همین دختر ، هرچقدرم خوب و خانم و ... پس فردا خودش تو سری و سرکوفت میخوره ؟ با روشنفکر ترین انسان کره ی زمینم که ازدواج کنه اگر در حد و اندازه ی خودش نباشه ، بعد فروکش کردن اون آتیش عشق اولیه و رو شدن اختلافات ، باید مدااام تو سری بخوره ! 
      انسان ها و زندگی ها رو رویایی نگاه نکن ... 
      حرفهات خیلی ایده آلیستیکه ، خیلی قشنگه ، اما واقعیت زندگی ما انسانها زمین تا آسمون فرق داره :)
      واقعیت زندگی ها خیلی تلخ تر از اینه :) 
      +مگر از هر نظر دیگه ای شبیه باشن ، خصوصا از نظر اقتصادی ... میشه یه کاریش کرد این یه مورد رو ... ولی بی مشکل نمیشه باز قطعا... 
      ولی بخوان همه چیییشون متفاوت باشه ، پسره پول داشته باشه ؛ تحصیلات داشته باشع خانواده داشته باشع ؛ دختره هیچ کدوم از اینا رو نداشته باشه ! عمرا نمیشه :) دووم نمیاره
      +در کل ادم ها برای ازدواجشون صبا ، باید نزدیک به هم باشن ... 
      اگر مثلا دختره خانواده داره ، پولداره ، تحصیلات داره ، یا برعکس ، فقط و فقط صرفا به خاطر اخلاق و منش و رفتار خوب طرف مقابل که نه پول داره ، نه تحصیلات و نه خانواده نمیتونن ازدواج کنن ... مگر طرف مقابل فقط یکی دو تا ضعف کوچیک داشته ولی مزایایی داشته باشه که حالا یه ضعفش رو بپوشونه ... 
      در غیر این صورت مثل کیس من که دختره اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی ، خیلی پایینتره اومده با کسی که از همه این نطرها ازش بالاتره ازدواج کرده ، غلطه :)
  • ترمه
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۱۱:۵۲
    سلام
    در مورد اون کیس پدر اعدامی، باید بگم که اگر فقط و فقط یک چیز از اسلام رو بخوام قبول کنم، اون هم کفو بودن در ازدواج هست.
    متاسفانه الان جوانها ابدا توجهی به این موضوع ندارند یا فقط در بعد اقتصادی می سنجند. 
    در حالیکه اگر حتی به خودمون دقت کنیم متوجه میشیم ناخودآگاه چقدر خصوصیات پیدا و پنهان والدین مون رو داریم. مثلا کمابیش مثل اونا میخندیم، عصبانی میشیم، رفلکس هامون در موقعیت های مختلف. 
    و حالا اگر دو نفر هم کفو که نباشند و بدتر از اون آنقدرمتنافر، فاتحه اون ازدواج خونده است، حالا دیر یا زود. 
    البته همیشه موارد استثناء در کائنات وجود داشته.  
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۱۱:۵۴
      دقیقا با شما هم عقیده ام و در جواب تمام نظرات صبا همین موضوع رو گفتم :) 
  • لوسی می
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۱۵:۴۷
    خب ببین این چیزی که داری میگی درسته اما یه چیزیش کمه!
    میگی مامانم بهم گفته در نتیجه من گوشی دستمه. درسته؟
    خب فکر کن که یه پسری بیاد سراغ شما (شمای نوعی که گوشی دستته نه خود شخص شما) و قصدش هم اینقدر تابلو شوم نباشه. یعنی در مراودات معمولِ اجتماعی به علاقه ای برسین و به یه وجه مشترک، بعدش درخواست رابطه بکنه. چه کار کنیم؟ قبول کنیم؟
    بیشمارند دخترانی که میگن بیشتر از چشمام به پسره اعتماد دارم. فکر نکن فقط کسانی به ایجاد رابطه تن میدن که یه شبه مخشون زده شده! نه! خیلی ها هم بعد از شش ماه و یک سال راضی به رابطه میشن.
    تنها چیزی که اینجا به کار میاد ایمانه! نه هیچ چیز دیگه ای. در اینجا فقط ایمانه که مانع از ایجاد رابطه ی پیش از ازدواج میشه.
    در نتیجه هردوتاش لازمه.
    اما در مورد گفتن به بچه ها، راستش برای من عجیبه که میگی بعضیها هیچی نمیدونن! به نظرم اونها اصلا قدرت تعقل ندارند و این به خانواده شون مربوط نیست لزوما! خودشون هم یه تخته شون کمه! :دی
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۱۶:۵۵
      نمیدونم اسمش ایمانه یا هرچی 
      ولی خب بازم همون مخ زدنه اس دیگه ... 
      بازم از همون ناآگاهیه نشات میگیره لوسی ... چطور میشه به یه درخواست اینچنینی آدم به امید و اعتماد پاسخ مثبتی بده در این جامعه! 
      خیلی دیدم اینجوری که تو میگی ... 
      من خودم اعتقاد خاصی ندارم ولی تو ذهنم داشتن رابطه به اقتضای جامعه و فرهنگ و خانواده ی درون همین جامعه یک تابو و یک خطر بزرگه :) 
      قطعا اگر تو جامعه و فرهنگ دیگه ای بزرگ میشدم ممکن بود خیلی جریان متفاوت باشه... 
      شاید همین اسمش ایمانیه که تو میگی ... 
      +لوسی یه سریا واقعا iq پایین که دارن هیییچ ،ولی خانواده های شوت هم دارن قربونت برم یه سری، خصوصا مادر پدرهایی که فرصت برای تربیت بچه نمیذارن و مدام یا مشغول کارن یا مشغول خودشون  ... ولی این یه تخته اشون کمه و اینا رو اره :)) میتونه یه علتش باشه ... 


  • صبا
    جمعه ۲۴ فروردين ۹۷ , ۱۶:۲۴
    بله بله با همه این حرفای شما و دوستمون ترمه موافقم.

    ولی بیان شما توی پست و توی جوابی که به کامنتا دادی زیاد اینطوری نبودا...
    نگفتی کسی که پدرش محکوم به اعدامه با کسی که فلان جوره هم کفو نیست.
     بلکه گفتی من تعجب میکنم که چطوری آشنای ما حاضر شده با یه دختر فقیر "بابا اعدامی" ازدواج کنه و "گولشو بخوره".

    به نظرم بین این دو نوع بیان تفاوت زیادی هست. قبول داری؟

    در کل با اجازه شما, با توضیحاتت در جواب کامنت خودم موافقم و با پستت مخالف. 
    مرسی که وقت گذاشتی و مفصل جواب دادی دکتر :)
    • author avatar
      دلژین
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۱۶:۴۲
      احتمالا منظورتون لحن بیان من هست ؛ پدر اعددامی و بابا اعدامی و ...  تفاوتی تو اصل قضیه نداره 
      ولی خب شاید بهتر بود میگفتم دختری که پدرش اعدامیه :) 
      ولی هنوزم میگم گولش رو بخوره :)) 
      چون فقط در یک صورت پسر پولدار خانواده دار میتونه همچین دختری بگیره اونم گول خوردن و مخ زده شدنه :)))
  • ام اسی خوشبخت
    شنبه ۲۵ فروردين ۹۷ , ۰۰:۰۳
    ایرانِ در حال گذر جای ترسناکی شده. البته بقول این جوک ها، ابران همیشه در "این موقعیت حساس کنونی" قرار داشته.

    به نظرم اون شبیه بودنه کاملا درسته تو ازدواج، کسی که تو چنین خانواده ای به دنیا میاد، اگه با خانوادش متفاوته نباید ازدواج کنه، چون بقول شما روشن فکرترین آدم دنیا هم نمیتونه دید درستی تو مشکلات داشته باشه و هر چیز کوچیکی رو ربط میده به خانواده و ... .
    حتی فقط منظورم کسی نیست که وضع اقتصادی خوبی نداره ،حتی اگه پدرش یه مفسد اقتصادی باشه بازم همین صادقه، یا اون شخص شبیه خانوادشه و با چنین کسی ازدواج میکنه یا اگه شبیه خانوادش نیست، قید ازدواج رو میزنه و سبک زندگی متفاوتی رو انتخاب میکنه. این شیوه بهتره، دیدم که میگم!

    جالبه دوستان فکر میکنن همه اعدامی ها و معتادها فقیر هستن! اگه سری به کمپ های اعتیاد و دادگاه ها بزنید میفهمید کم نیستن پولدارهایی که گرفتارن. منتها پول در اکثر موارد سپر دفاعیه خوبیه و شخص قصر در میره.
    • author avatar
      دلژین
      ۲۵ فروردين ۹۷، ۰۹:۲۲
      نمیدونم... 
      نمیشه هم گفت که ازدواج نکنن ‌... ولی شرایط خیلی متفاوت و سخته ... 
      +اره موافقم 
      خصوصا اعتیاد 

  • مهدی
    شنبه ۲۵ فروردين ۹۷ , ۰۰:۱۸
    به نظرم نمیخواد بیای جواب همه رو بدی
    • author avatar
      دلژین
      ۲۵ فروردين ۹۷، ۰۹:۲۱
      اگر قرار نباشه نویسنده ی یک وبلاگ پاسخ مخاطب هاش رو بده ، باید نظرات رو ببنده :) 
  • گوناگون
    يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۰۶:۳۵
    ان شالله خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه و شر هرچی ادم ... رو از سرمون کم کنه و ان شالله که همه ی اونایی که زندگی سالمی دارن زندگیسون پادرجا بمونه و عاقبت بخیر بشن اله امین
    • author avatar
      دلژین
      ۲۶ فروردين ۹۷، ۱۶:۴۶
      انشاءاللهههه
  • تیلوتیلو
    يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۰۹:۴۷
    و در این اوضاع خراب چقدر نگرانن اونایی که بچه دارن ...
    اصلا آدم نمیدونه چیکار باید بکنه
    واقعا شرایط سختیه
    • author avatar
      دلژین
      ۲۶ فروردين ۹۷، ۱۶:۴۶
      خیلیییییی
      جایی امار درستی هم بود چند ساال پیش میخوندم از هر ۱۰ دختر دبیرستانی میانگین فقط ۳ نفر باکره ان‌... 
      الان احتمالا رسیده به ۱ نفر....
  • آلاء ...
    يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۱۵:۲۴
    پسری که مخش به این راحتی زده میشه بعد ازدواج هم یکی دیگه مخشو میزنه
    خانه از پایه ویران است....
    زندگی هاشون زندگی نیست...
    • author avatar
      دلژین
      ۲۶ فروردين ۹۷، ۱۶:۳۸
      این حرفتون رو قبول دارم :) 
  • هانیه
    دوشنبه ۲۷ فروردين ۹۷ , ۱۷:۰۱
    وقتی هم می خوای بگه دخترم عزیزم یا پسر جان این رسم اش نیست هر روز با یکی  باشی میگند روشن فکر نیستی:)
    همه افراد قابل احترامند ولی هم سطح بودن به نفع هر دو طرفه هر دو طرف کم تر آسیب میبینند 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۷ فروردين ۹۷، ۱۸:۵۲
      داشتن اون مدل روابط جدا نشات گرفته از بیماری روح و روان هست و نیاز به درمان داره :) 
      دقیقا همینه ! همه اشون قابل احترامن ولی واقعا به نفع دو طرفه و این حفظ منفعت برای طرف مقابل باید احترام تلقی بشه ... 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ...
با مهربانی وارد شوید...


نویسندگان