تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
بنشین لحظه ای ، رو در روی من...



خب بچه ها خیلی ها از من راجع به ازاد و بین الملل و تعهدی میپرسن...

باید بگم که هر سه ی این دانشگاه ها اول به شما باغ در سبز نشون میدن...

خیلی ادعا میکنن (خصوصا آزاد) که با شما راه میان از نظر هزینه...

هزینه آزاد و بین الملل بسیار بالا هست...

سال گذشته ۷ ترم اول ، ترمی حدود ۷ تومن در میاد و از ترم ۷ به بعد ، سالانه ۴ بار باید شهریه پرداخت کنید که ۱.۵ تا دو برابر اون ۷ ترم اول میشه... 

و الان آوازه ی افزایش نجومی شهریه دانشگاه آزاد پیچیده که گویا فقط ۲۰ درصد از بین الملل کمتر میشه اگر بخوان واقعا این قانون رو اعمال کنن... 

بنابراین هزینه ها ۲ تا ۳ برابر میشه و بسیار هنگفت و کمر شکنه...

بین الملل هم که دو تا سه برابر دانشگاه آزاد هستش همیشه... 

به وام و حالا جور میشه و یه کاریش میکنیم و ... اصلاااا دل نبندید...

چون وام هم بعد چند ترم میزنن زیرش و بهتون نمیدن... 

وارد میشید ، ترم ها ی اول خوش خوشانتونه و بعد یک استرس عظیم تامین هزینه رو همیشه باید به دوش بکشید...

و در کل اوضاع دانشگاه های آزاد و بین الملل اخیرا به خاطر طرح تحول سلامت و استعفای اساتید و عدم تمایل همکاری اساتید با این واحدها ، به هم ریخته است...

مورد بعدی پزشکی تعهدی هستش...

پزشکی تعهدی هم که تعهدات بسیار بسیار سنگینی داره که حدس میزنم چند مدت دیگه که کله داغ اونهایی که انتخابش کردن ؛ سرد بشه و صداشون کم کم در بیاد...

۷ سال که در بهترین حالت طول تحصیل شما هست و ۳ برابر مدت تحصیل، یعنی ۲۱ سال موظف به خدمت به دولت در مکان تعیین شده ی اونها هستید...

و تا آخر این ۲۱ سال مدرک شما گرو دانشگاه میمونه و حتی نمیتونید فرار کنید برای کار برید کشور دیگه :)) و یا نمیتونین اون مدت زمان خدمت رو بخرید (مثل دانشگاه سپاه و ارتش نیست که بشه خرید) ... و برای دادن امتحان تخصص قبلا باید ۷ سال از خدمت شما میگذشت تا میتونسستید تخصص امتحان بدین ؛ ولی من جدیدا شنیدم حدود ۱۰ سال بعد خدمت میتونین امتحان بدین...

و خب قاعدتا از نظر حقوقی ، درسی ، از همکارانتون در دانشگاه ها ی دیگه عقب می افتین و کلی میخوره تو ذوقتون...

مثلا دوستتون تخصصش رو گرفته ، طرح تخصصشم گذرونده ، شما تازه میخواید تخصص امتحان بدید...(هرچه بیشتر از فارغ التحصیلی تا امتحان تخصص فاصله بیفته، شانس قبولی کمتر میشه در امتحان تخصص)... 

یعنی شما ۲۵ سالگی که درستون تموم شد ؛ تازه ۴۶ سالگی در بهترین حالت میتونین برای خودتون کار کنید... 

این پزشکی تعهدی رو باید بر اساس شرایط خودتون بسنجید... 

مثلا برای خانم متاهلی که در شهر خودش میتونه این رو انتخاب کنه و قصد نداره از اونجا خارج بشه و برنامه ی بلند مدت زندگی در همون شهر خودش رو داره ، شاید خوب باشه... 

ولی مثلا برای کسی که میخواد حتما تخصص بگیره ، یا از کشور خارج بشه و یا اصلا در هر حالتی مستقل باشه توصیه نمیشه ابدا... 

+شرایط فرد به فرد انسانها با هم متفاوته و اصلا نمیشه نسخه ی این خوبه و یا بده رو برای همه پیچید... :) 

+موفق باشید ❤

دلژین ۱۹ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۰ ۲۷ ۷ ۵۳۳ کنکور

نظرات (۲۷)

  • میرزا ژوزف پولیتـزِر
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۳:۲۱
    امان از این کنکور...
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۳:۴۶
      ای امان امان...
      زمان مهمیه برای انتخاب ... :) 
  • tiara .n
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۳:۳۶
    با اینکه وضعیت شهریه ی آزاد و پردیس مرتبا داره بدتر میشه ولی به نظرم ارزشش خیلی بیشتر از تعهدیه.تعهدی واقعا شرایطش سنگینه من اگه همچین شرایطی داشتم ترجیح میدادم برم فیزیوتراپی دولتی تا اینکه برم پزشکی تعهدی.کاش بچه ها با چشم باز انتخابش کنن حداقل
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۳:۴۸
      گفتم بستگی به شرایط داره 
      از پس هزینه ازاد و بین ال براومدن هم بسیار کمر شکن هست‌... 
      من برای شخص خودم هرگز تعهدی انتخاب نمیکردم و با نطر تو موافقم ، ولی شاید برای کسی مناسب هم باشه... 
      من فقط گفتم دیگه تصمیم با خودشونه ❤❤❤

  • باران
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۳:۳۶

    تو روخدا یه پست همین شکلی واسه پیرا پزشکی همین امروز بزار

     

    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۳:۴۵
      باران عزیز اصلا از حیطه پیراپزشکی اطلاع دقیقی ندارم
      میترسم چیزی رو اشتباه بگم...
  • kerman man
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۴:۱۷
    سلام
    این تب کنکور بدجوری بیان رو گرفته ...
    جامعه پزشکی باید فکری کنه براش ؟!
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۴:۴۶
      سلام
      صرفا راهنمایی های کوچیکی هست برای کمک به انتخاب به بچه ها :) 
  • ققنوس
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۵:۰۱
    سلام دلژین جانم،اول بگم که همیشه خواننده ی خاموش وبت بودم و حالا تصمیم دارم روشن شم...
    مرسی که این قدر خوبی و به فکر همه هستی و من واقعا تحسینت میکنم، همیشه و در همه زمینه هاااااا...
    در حال حاضر همه به قدری دنبال پزشکی هستن(چه بچه ها و چه خانواده ها)،که حاضرن کلی هزینه کنن ولی پزشک شن...خودم به شخصه دیدم خانواده هایی که همش از بانک و غیره دارن وام میگرن تا شهریه بچشون رو بدن...
    منم خبر مربوط به دانشگاه ازاد رو خوندم،واقعا اینکار رو میکنن یعنی؟؟؟
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۵:۰۷
      سلام 
      واقعا برای خیلی ها تامین این هزینه خیلی سخته...
      +ما همه شوکه ایم در رابطه با این خبر ، چون مثلا من حدود ۳۰ میلیون در کل تا پایان تحصیلم مونده بود.... ولی اگر این کار رو بکنن ، چیزی حدود ۷۰ تا ۹۰ میلیون میمونه و واقعا برای خیلی ها وحشتناکه ... 
      دوستهایی دارم که میدونم این هزینه برای خانواده هاشون شاید مقدور نباشه حتی ! 
      واقعا این کار رو میکنن ؟ 
      اصلا دور و بعید نمیبینم این رو...
      مهرماه مشخص میشه... 
      و با این کار معلوم نیست چه اتفاقی برای خیل عظیمی از دانشجوها و خانواده ها بیفته‌... 
      ولی خیلی نا عادلانه است ؛ اگر قرار بود هزینه های ما ازادها با بین الملل ها برابر باشه ؛ خوب شهر بهتری رو بین الملل انتخاب میکردیم :/ 

  • نورا
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۵:۲۰
    سلام خوبی عزیزم؟
    میگم دانشگاه های سپاه و ارتش وقتی درس بخونن چون بورسیه ان معاف میشن خدمت رو ؛نمیخرن ک
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۵:۲۸
      معاف نمیشن دوست من ... موطف به خدمت در بیمارستان های سپاه و ارتش هستن :) 
      درست مثل تعهدی ها که اول تعهد میدن اینقدر کار کنن تو فلان شهر ، بورسیه ها هم تعهد میدن...
      حق خروج از کشور ندارن...
      اجازه ی کار مستقل ندارن‌...
      ولی میدونم با پرداخت مبلغی ، (۴ سال پیش ۲۰ میلیون بود) میتونن خودشون رو ازاد کنن... احتمالا الان مبلغ خیلی بیشتری هست... در اصل باید هزینه ی اون بورسی که شدن رو یک جا بدن برای ازاد شدن مدرک..‌.

  • Sepid
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۷:۵۳
    سلام خانوم دکتر خاستم فقط بگم شما خیلی خوب و مهربون هستید که به فکر بچه های کنکوری و پشت کنکوری هستین راهنماییشون میکنین با اینکه بچه ها باهاتون دیدم تو خیلی کامنتا تند برخورد کردن یا تو وبلاگشون بد گفتن ازتون ولی باز به فکرشون هستین این نشون میده شما خیلی آدم مهربونی هستین ایشاا..که همیشه شاد و موفق باشین خانوم دکتر گل 
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۱۸:۱۱
      سلام 
      لطف دارین:) 
      شاید من خودم اگر جای اونها بودم ، همین واکنش رو نشون میدادم... 
      اغلب از من ۶ تا ۷ سالی کوچیکترن و خودم یه زمانی جای اون ها بودم، من اخر های اون مسیری هستم که اونها بهش دارن فکر میکنن :) بنابراین به دل نمیگیرم حرف ها و عصبانیت هاشون رو :) 
      فکر میکنم این پست هم اخرین پست مربوط به کنکور باشه تو وبلاگم چون هر حرفی لازم بوده زدم :) 
      +موفق باشی دوست عزیز 

  • Va hid
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۸:۱۲
    بورسیه شدن !!واقعا اشتباه محضه !!!از ما گفتن بود !!! اگه می خواهی با پیشرفت خداحافظی کنه ،بروید بورسیه شوید!!موفق باشید!!!
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۲۲:۰۷
      موافقم...
      البته خوبی بورسیه های ارتش و سپاه اینه که میشه خرید... ارتش فکر کنم ۲ برابره البته هزینه اش... 
      من خودم بقیه الله میاوردم... ولی حاضر نبودم زیر بار شرایط بورسیه اش برم... 
  • نورا
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۸:۳۳
    من نامزدم اینجاس اینایی ک گفتی همش هست مثلا صب تا ظهر بایدبیمارستان باشن بعدازظهرم میگن نمیزارن مطب بزنن ولی همشون مطب میزنن؛ واسه خارج ازکشور هم بازم میگن ک نمیزارن برنو اینا ولی همشون میرن منتهی حتما درجریان میزارن اجازه خروج از کشور رو میگیرن همه استاداشون ک خودشون هم هم تو همین دانشگاها درس خوندن یسره خارجن مطب هم دارن
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۲۲:۰۸
      بی مجوز چطور میشه مطب زد؟
      شاید خریدن ... 
      هرچند مملکت بی در و پیکر
      قوانین برای همه نیست :)) 
  • Shahtot 🍇🍇🍇
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۱۸:۵۰
    سلام مطالعه کردم و اطلاعات خیلی خوبی بود
    ممنونم از شما 💚  :)
    + موفق و پیروز باشید همیشه :)
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۲۲:۰۸
      +موفق بااشید 
  • بق بقو
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۲۱:۲۹
    هااای خدایی کار بچه های تجربی سخته

    ریاضی خیلی راحتتر قبول میشی🙄😀
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۲۲:۳۲
      :))) فکر کنم بچه های هنر و بعد انسانی از همه کار قبولیشون سخت تر باشع
  • iiiiiii
    پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶ , ۲۱:۵۳
    این افزایش شهریه ازادفقط مال پزشکی بود دیگه؟؟بدبخت نشم من:))
    • author avatar
      دلژین
      ۱۹ مرداد ۹۶، ۲۲:۰۸
      اره مال گروه پزشکی بود :)) 
  • نورا
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۰۰:۱۴
    اولش میگن مجوز نمیدن ولی میدن مملکت ماس دیگه:)
    دکتردندانپزشک میشناسم فقط درماه یه روزشو میره بیمارستان مربوطه ۲ساعت مریض میبینه بقیه ماه رو کلا توی مطب کارمیکنه؛ راجع ب پزشک عمومیش اطلاعی ندارم ک همینجوره یا ن
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۰۰:۱۵
      جالبه 
      من بچه هایی که میخوان تخصص بدن رو دیدم که شدید فرارین از شرایطش ... 
  • نورا
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۰۰:۱۷
    اولش میگن مجوز نمیدن ولی بعد میدن مملکت ماس دیگه:)
    البته راجع ب پزشک عمومی اطلاعی ندارم ک اینجوره یا ن دندانپزشک رو من منظورم بود توی کامنتم
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۰۶:۱۸
      متوجه شدم عزیزم 
      مرسی 
  • یک زن خانه دار معمولی
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۰۰:۲۳
    سلام عزیزم ،چقدر مهربونی شما.دستت دردنکنه بابت راهنماییهای دلسوزانه و خوبت.خودم بر اساس راهنماییهای چند پست قبلت ،اطرافیانمو راهنمایی کردم ،چون واقعا نظرتو قبول دارم که رتبه بهتر آوردن در سالهای بعد سختتر میشه.
    بنظرت بهترین رشته تو تجربی از لحاظ کوتاهی زمان تحصیل و خوب بودن بازار کار ،چه رشته ایه؟
    راسته که رشته طب سنتی هم داریم؟اگه آره ،چند سال طول میکشه؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۰۰:۳۴
      سلام 
      لطف داری 
      من هرچی بگم میشه سلیقه شخصی و خب سلیقه شخصی من از نظر بازار کاری تو رشته های پیراپزشکی فیزیوتراپی هست ... که دوره ۴ ساله کارشناسی داره... پرستاری هم خیلی خوبه به نظرم از نظر شغل و درامد( و خب من معتقدم درامد پرستارها باید کمی بیشتر از اینی که هست باشه)... شنوایی سنجی و بینایی سنجی هم شنیدم بازار کار خوبی دارن :) 
      مامایی و هوشبری هم بالاخره استخدام بیمارستان میتونن بشن و یه حقوق پایه و ثابتی دارن...
      ولی دقیق نمیدونم بازار کارشون چجوریه...‌باید شخصا برن با یکی که این رشته رو خونده صحبت کنن... 
      +من رشته طب سنتی نشنیدم که مستقیم مثل پزشکی و پیراپزشکی ها بشه وارد شد ... تا جایی ک میدونم جزو یکی از تخصص هایی هست که بعد پزشکی عمومی میشه گرفت که البته تخصص به حساب نمیاد از نظر ما و یه چیز مثل phd هست... 
      شاید منظورشون گیاه پزشکی باشه که دوره کارشناسی ۴ ساله داره... و به اشتباه فکر میکنن که طب سنتی هست... در حالی که در اصل پزشکِ گیاه هست و تو شاخه کشاورزی برای افات و ... فکر کنم به کار میره... 

  • :)
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۰۱:۱۷
    ببخشید شما نمیدونین دقیقا هزینه ی پزشکی بین الملل و ازاد در حال حاضر چه قدره؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۰۶:۱۳
      عزیزم گفتم تو همین پست :) 
      متاسفانه سال تحصیلی جدید مهر مشخص میشه ... الان هیچی اعلام نکردن...
      الان خود من استرس زیاد شدن شهریه ها رو دارم :)) 
  • :)
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۱:۳۰
    خب پس حالا که دقیق شهریه ها مشخص نیست.حدودشو میگین؟
    اخه بین الملل هرکی یه چیزی میگه یکی میگه 17 یکی میگه 10.خیلی تفاوته...
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۱۱:۳۳
      اجازه بده من فردا زنگ بزنم امور مالیمون ، چون پردیس داریم اینجا علاوه بر دانشگاه خودمون ؛ که با همون بین ال برابره... ۹۵ رو بپرسم برات دقیق... :) ولی همون حدود۱۵ تا ۱۷ باید باشه ... زیر همین نظر برات میگم :) 

      عزیزم من برا اون بین ال پرسیدم 
      گفتن کلا ۲۵۰ میلیون میشه ، یعنی چیزی حدود ۱۷ تومن ترمی در میاد... به عبارتی ۳۵ تومن در سال
  • یک زن خانه دار معمولی
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۱:۴۷
    خیلی ممنون عزیزم ،خیلی کمکم کردی.موفق باشی 
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۱۵:۲۴
      کاری نکردم 
      بوووس 
  • فاطمه:))))
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۳:۰۱
    سلام
    شما میدونی اونایی ک سهمیه ایثارگران دارن هزینه ی بین المللشون چطوریه؟؟؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۱۳:۲۰
      سلام 
      خیر :) از خود بنیاد بپرسید 
      فکر کنم یک مبلغ زیادی رو بنیاد متقبل میشه ‌..‌.  
  • بهار
    جمعه ۲۰ مرداد ۹۶ , ۱۶:۲۰
    سلام
    میشه بگید تاپ ترین رشته در مقطع کارشناسی رشته ی تجربی چ رشته ای هست؟؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۰ مرداد ۹۶، ۱۷:۰۱
      سلام بهار عزیز 
      فکر میکنم در حال حاضر فیزیوتراپی باشه... 
  • فاطمه:))))
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۰۲:۰۷
    سلام...
    من یکی از دوستام داره بیم الملل درس می خونه دانشجوی دندونه...سالی شونزده میلیونه..
    توی دفترچه هم نوشته ترمی ده یا یازده میلیون:))
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۰۶:۳۲
      سلام دوستم 
      من از آموزش خودمون دیروز پرسیدم... ممکنه ترم های اول کمتر باشه ولی از ترم ۷ به بعد برا پزشکی قشنگ ۱.۵ برابر میشه... میانگین میشه همون ترمی ۱۷... کلا ۲۵۰ در میاد گفت...
      وگرنه خود من که ترمی ۶ تومن الان داره در میاد ؛ کلهم سالی ۱۸_۲۰... تا ترم ۷ ؛ ترمی ۳ تومن بود تقریبا... 
      ولی ورودی های ۹۵ ازاد تا ترم ۷ ، ۶ تومن بودن ؛ از ترم ۷ به بعد میشه چیزی بین ۸ تا ۱۰ تومن...(بیشتر البته ، چون شهریه ثابتشون ۵.۵ بوده... ) 
      پردیسم که گفت کلهم ۲۵۰ میلیون در میاد... دقیق ۲ برابر ازاد... 
      +امسالم شهریه ها میره بالاتر برای ورودی جدید... 
      +دقیقا همون در باغ سبزه که میگم :))) میان میگن ترمی ۱۰ تومن تو دفترچه ، بعد دو ترم شهریه میبرن بالا ؛ بعد هم نمینویسن که از ترم ۷ به بعد بالینی ها که میاد روش چقدر اضافه میشه و نمیگن از ترم ۷ به بعد ، سالی ۳ بار(هر ۴ ماه یک بار) باید بچه ها شهریه بدن :) 
      نوشته اینها رو برای پزشکی تو دفترچه آیا ؟؟؟ 
      ننوشته دیگه بالام جان 
      بین الملل ۲ برابر آزادع... یعنی اگه ورودی ۹۵ ، ۶تومن داده ، اونا ۱۲...
      امسالم که بیشتر میشه... میرسه به همون ۱۷ اینجورا :) 

  • مریم
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۶:۴۸
    سلام مریم جان
    این قیمتایی که برای بین الملل گفتی اصلا درست نیست. من الان بین الملل درس میخونم و سال 5 ام هستم. 3 سال اول سالی 14 دادیم و 2 سالم هست 15 میدیم. اصلا هم ربطی نداره که علوم پایه هستی یا بالین. هر چند سال یه بار چند درصد اضافه میکنن (تقریبا هر 4 سال)
    ورودی جدیدام سالی 16 میدن. 

    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۷:۰۲
      سلام مریم عزیز 
      من خودم چون پردیس و بین الملل نیستم در جریان دقیق نیستم...
      چیزی بود که اموزشمون به من گفت ۲۵۰ میشه... :) 
      اخه ورودی های جدید که ۸ تومن فقط شهریه ثابتشونه تو پردیس... چجوری سالی ۱۶(پس متغیر کجا میره ؟)  ؟
      چون ورودی های جدید آزاد رو بخوای حساب کنی ، اونها سالی ۱۴ در میاد تو علوم پایه اشون... 
      +این قیمتی که شما میگی که کامل مثل ازاد میشه 
      کلا ۱۲۰ میلیون که حتی از آزاد هم ارزونتر در میاد :/ مگه میشه ؟؟ 
      +چقدر هم تفاوته بین ورودی هاتون کمه :/ آزاد شهریه ثابت من ۲.۵ ، شهریه ثابت جدیدیا ۵.۵...  فکر کنم شما داری کمتر میگی ها...  :)) 
  • مریم
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۶:۵۴
    این که رفتی از اموزشتون هم پرسیدی سالی 17 هست نه ترمی. پردیس کلا سالانه پول میگیره و ترمی نیست مثل ازاد. کلا هم حدود 120 میشه. 250 کجا بود :))
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۶:۵۹
      والا به من گفت ۲۵۰ میشه... 
      باز هم ممنون که گفتی فکر کنم دوستان خودشون برن بپرسن بهتره :)) چون ۱۲۰ به عقل من جور در نمیاد برای بین الملل و پردیس‌... 
      از آزاد اینجوری ارزونتر در میاد 
  • مریم
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۷:۱۴
    از ازاد کمتره خب. ازاد بالینش از بین ال خیلی گرون تر میشه
    ما سال اول 14 دادیم ولی 94 ایا 16 دادن. 2 تومن اختلافشه خیلی هم به هم نزدیک نیستن. 
    به هر حال من گیلان میخونم شما هم از مطالبتون یه جورایی فهمیدم مازندران میخونید(این طور احساس کردم نمیدونم درسته یا نه). بین ال مازندران همیشه 1 الی 2 تومن چه پزشکی و چه دندونش از ما بیشتر بود ولی سالانه نه ترمی.
    250 اصلا یه شایعه ی بی نظیری بود که شنیدم!
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۷:۱۸
      مگه میشه اخه ! 
      پس این چیه ؟
       
      http://bayanbox.ir/download/430447411538441921/IMG-20170813-171708.jpg

      طبق این جدول بعد علوم پایه ۷۶۰ هزارتومن عملیه برای بین ال (برا ازاد ۱۰۰ هزارتومنه ! و کلینیکیمون ۲۰۰ تومن ) و ۴۷۰ هزار تومن تئوری برای بین ال(که برای ازاد هر واحد تئوری ۲۵ هزار تومنه) 
      +تا حالا نشنیده بودم بین الملل ارزونتر در بیاد... من یادمه دوستم سال ۹۰ رفت بین الملل ، دندان بود البته ، اون موقع میگفت سالی ۲۰ میشه... 
      +من خودم آزاد میخونم... :) 
      +کامل هم شهریه ها بر اساس علوم پایه و بالینه و دقیق ۲ برابر ازاد  :) 
      +قربونت من همین الان سالانه اشم با خودم حساب کردم ، من ۱۲ ماه؛ ۴۰ واحد کلینیکی گذروندم ، ۲۷ واحد نظری ، طبق این جدول میشه سالی ۴۰ تومن قربونت ! 
      دو برابر اونی که شما میگی... 
      در حالی که برای من ازاد در اومده ۱۸ تومن...
  • گیسو ..
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۷:۲۷
    سلام دلژین:)
    بنظرت پرستاری ارتش چطوره؟ارزش رفتن داره؟
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۷:۳۶
      سلام گیسو جان
      اصلا اطلاعات  ندارم :) 
      ارزش رو موقعیت و شرایط خود فرد تعیین میکنه 
      شاید برای من ارزش نداشته باشه ولی برای شما داشته باشه ❤ 
      بر اساس شرایط بسنجید 
  • مریم
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۷:۵۲
    ببین مریم این عددا فقط ماله زمانیه که کسی بیفته و بخواد یه واحدی رو مجدد برداره یا انتقالی و مهمانی بگیره و گرنه شهریه ما ترمی یه عددی بهمون میگن که بدیم و اصلا کاری ندارن که چند واحد بر میداری. اصلا مثل ازاد نیست که بر اساس تعداد واحدایی که برمیداری شهریه حساب بشه. مثلا تو علوم پایه من ترم 5ام 13 واحدم فقط مونده بود اما دوستم 19 واحد اما هر دو برابر شهریه دادیم. 
    کلا سبک محاسبه شهریه برای ازاد با بین ال فرق داره. 
    سال 90 حتی تهرانم 20 نبوده سالی . حداکثرش اون موقعه دانشگاه بهشتی بود که دندونش 19 بود.
    میدونم آزاد هستی عزیزم. از این که گفتی با قطار میری فهمیدم مازندرانی چون گیلان که راه اهن نداره گرگانم که ازاد نداره
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۷:۵۹
      این جدول جدول اعلامی سال جدید هست ها :)
      تو سایت ها هم زده ان که بچه ها حساب کنن سر انگشتی اگر میخوان برن بین الملل...
      اگر اشتباه نکنم دانشگاه تهران هم اعلام کرده... 
      خب در کل شما رو یک سال با هم حساب میکنن... باز هم تفاوتی نداره... تعداد واحد کلتون با ما برابره... حالا من تک به تک حساب میکنم... شما کلی... در تعداد واحد کل تفاوتی نداره...
      چون گفتی علوم پایه ات سالانه ۱۴ بوده ، من علوم پایه ام سال اول ۵ تومن بوده... 
      حدود دو برابر بودی شما...
      بعد الان خدایی منطقی نیست ورودی جدید ازاد سالی ۱۴ بده بعد ورودی جدید بین الملل ۱۶ بده مثلا... منطقی نیست اصلا چون جفتشون با هم افزایش داره... 
      فکر کنم همون بچه ها برن دقیق از دانشکده مورد نطر بپرسن بهتر باشه... شاید فرق دارن... 
      ورودیمون با هم یکیه پس :) خوشبختم... ❤ 

  • مریم
    يكشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۸:۵۷
    اره منم بهمن 91 ام. 
    خوشبختم از آشناییت... ایشالله موفق باشی
    • author avatar
      دلژین
      ۲۲ مرداد ۹۶، ۱۹:۲۳
      همچنین مریم جان ❤
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ
لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ
وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ...
با مهربانی وارد شوید...